۲ خرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۴۹

خانپور:

پرداخت 112 میلیون ریال تسهیلات بانکی مشاغل خانگی در آذربایجان غربی

پرداخت 112 میلیون ریال تسهیلات بانکی مشاغل خانگی در آذربایجان غربی

ارومیه- خبرگزاری مهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی از پرداخت بیش از 112 میلیون ریال تسهیلات بانکی قرض الحسنه به متقاضیان مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا خانپور ظهر سه شنبه در جلسه کمیته راهبردی حمایت از مشاغل خانگی با بیان اینکه برای 50 حرفه مهارتی در زمینه‌های صنعت، فناوری اطلاعات، خدمات فرهنگی و هنری بیش از 2 هزار و 500 فقره مجوز کسب و کار مشاغل خانگی صادرشده، افزود: در این راستا 112 میلیون و 609 ریال تسهیلات در قالب وامهای قرض الحسنه در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

وی ضمن تاکید بر لزوم ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی در آذربایجان غربی، اظهار داشت: توسعه مشاغل خانگی گامی مهم در بهبود فرآیند کسب و کار و ایجاد زمینه‌های اشتغال مولد و پایدار بوده و از این رو ترویج و گسترش فرهنگ مهارت‌ آموزی و کار‌آفرینی در جامعه فرصتهای جدید شغلی ایجاد می‌ کند.

وی با اشاره به ماده 10 و 21 قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و برنامه پنجم توسعه ادامه داد: این قوانین به منظور حمایت از مشاغل خانگی و افراد شاغل تصویب و سبب گسترش شایستگی حرفه‌ ای، ارتقا و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی و کاهش فاصله سطح توان نیروی کار استان با سطح کشوری و استاندارد جهانی می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی بر لزوم برقراری تناسب بین آموزشهای فنی و حرفه ای و نیازهای بخش تولید و اشتغال استان تاکید کرد و افزود: آموزشهای فنی و حرفه ای و مهارتی به دلیل ماهیت طرح و تاکید بر جنبه‌های کاربردی در آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی برای ایجاد اشتغال پایدار از اهمیت ویژه و استراتژیکی برخوردار است.

خانپور با بیان اینکه متاسفانه درصد قابل توجهی از فارغ التحصیلان بیکار فاقد مهارت فنی و حرفه ای لازم هستند، اظهار داشت: آموزشهای فنی و حرفه ای نوعی مهارت اندوزی بر اساس تقاضای بازار کار بوده که کسب یک مهارت ‌تخصصی مادم العمر باعث بهبود توانایی فرد در احراز شغل مورد نظر می شود.

وی خواستاراحیای نظام نوین استاد شاگردی در آموزش فنی و حرفه ای شد و ادامه داد: احیای این نظام با هدف ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین کارگاه ها و مراکز آموزشی، بهینه سازی هزینه های آموزشی، کسب مهارتهای شغلی در محیط واقعی کار، اشتغال سریع و پایدار با انعطاف پذیری لازم و دخیل بودن بنگاه های اقتصادی در تربیت نیروی متخصص و ماهر مورد نیاز بازار انجام می شود.

کد خبر 1609018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha